به گزارش  سخن، همیشه تعریف کردن از یک شگفتی مشکل است. این که تعریف را از کجا شروع کنیم و چگونه و به کجا ختم کنیم مشکلی است که همیشه برای تعریف از یک اثر هنری شگفت‌انگیز وجود دارد. حال اگر این اثر را مرسدس بنز خلق کرده باشد مشکل دو چندان می‌شود. اما با این حال شروع می‌کنیم…


اگر فکر می‌کنید این سقف زیبای پانوراما متعلق به یک مرسدس بنز مدل امسال یا همین چند سال پیش است سخت در اشتباه هستید! باید بگوییم که این یک مرسدس بنز F200 سال 1996 است که سقفش می‌تواند بسته به میل شما روشن یا تیره باشد.

می‌گویند اولین بار در شورولت کروز 2008 از سقف پانوراما در اتومبیل‌ها استفاده شد اما مثل این که این مرسدس بنز زیبا چیز دیگری به ما می‌گوید…

 


F200 Concept برای اولین بار در موتور شو پاریس 1996 و برای "نمایش قدرت و مهندسی بی‌نظیر مرسدس بنز در طراحی و نوآوری” معرفی شد. به طور کلی سری اتومبیل‌های تحقیقاتی مرسدس بنز با نام F با این منظور ساخته می‌شوند.

 


اما چه چیزی غیر از سقف پانوراما باعث می‌شود تا این محصول را شگفت‌انگیز خطاب کنیم؟

 


کافی است تا درهای این کوپه را باز کنیم و نگاهی به داخل این خودرو بیندازیم. مثل این که در این اتومبیل خبری از فرمان نیست! اگر کمی دقت کنیم هم می‌بینیم که پدال گاز و ترمز هم وجود ندارد! اما وجود یک جوی استیک عجیب توجه ما را جلب می‌کند.

این جوی استیک قرار است تا نقش فرمان و پدال‌ها را برای ما بازی کند و با این جوی استیک می‌توان از هر دو طرف راست و چپ رانندگی کرد و این کار تنها با زدن یک دکمه و انتقال جوی استیک به یکی از طرفین انجام می‌شود. حتی می‌توان این کار را در هنگام حرکت اتومبیل نیز انجام داد!

 

 

 

 


اینجاست که باید مرسدس بنز را تحسین کرد… اما یک لحظه صبر کنید! درها چگونه باز شدند!؟ درهای پروانه‌ای این اتومبیل که با یک کارت مغناطیسی (و نه با کلید) باز می‌شوند به زیبایی هرچه تمام‌تر ورود شما به کابین را خوش‌آمد می‌گویند! از این نوع درها چند سال بعد در اتومبیل افسانه‌ای SLR هم استفاده شد. از طراحی خارجی این مدل در نسل جدید مرسدس بنز کلاس S در آن سال‌ها (سال 1999) الهام گرفته شد.

اما باز هم اتفاق دیگری توجه ما را جلب می‌کند. این درها آینه ندارند؟
خیر! این اتومبیل مجهز به دوربین‌هایی هست که نقش آینه‌ها را ایفا می‌کنند. اگر مجدداً به کابین و داشبورد هم توجه کنید ملاحظه می‌کنید که نمایشگری هم برای نمایش تصاویر این دوربین‌ها در داشبورد تعبیه شده است. این اتفاق را در تعدادی محدودی از اتومبیل‌های امروزی می‌بینیم.

 

رینگ‌های زیبای اتومبیل نیز به زیبایی این اتومبیل می‌افزایند.
این زیبای آلمانی دارای 5105 میلی‌متر طول، 1915 میلی‌متر عرض و ارتفاع 1385 میلی‌متری بوده و قلب تپنده آن، یک موتور 5.9 لیتری V12 تنفس طبیعی است که قادر است نیرویی معادل 394 اسب بخار را تولید کند که این اتومبیل را قادر می‌سازد تا به حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر بر ساعت برسد. گیربکس F200 نیز یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک است.

حال که با این اثر هنری شگفت‌انگیز آشنا شدید این مطلب را با این جمله به پایان می‌رسانیم که از این اثر فقط و فقط یک عدد خلق شد.



تاريخ : چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:, | 10:14 | نویسنده : محمد عباسی |

تهران-ایرنا-دانشمندان آلمانی شنل نامرئی مکانیکی ساختند که وقتی روی اشیا قرار می گیرد دیگر با انگشت یا سایر ابزار دیگر قابل لمس نیستند.

 

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، شنل نامرئی کننده ای که تا کنون ساخته شده اند می توانند اشیاء را از نور، گرما و یا صدا مخفی کنند اما تا امروز ابزار نامرئی کننده ای وجود نداشت که بتواند اشیاء را از لحاظ لمس شدن نیز پنهان کند.

اکنون دانشمندان موسسه فناوری کارلسر (Karlsruhe Institute of Technology) در آلمان موفق شدند ابزار نامرئی کننده ای بسازند که می تواند اشیاء را از لحاظ لمس شدن پنهان کند.

این ابزار نامرئی کننده براساس یک ماده به اصطلاح متامتریال (metamaterial ) ساخته شده که متشکل از یک پلیمر است.

متاماده یک ماده بلوری است که با دقت زیر میکرونی ساخته شده و شامل مخروط های سوزنی شکلی است که نوک آنها با هم مواجه می شوند. اندازه نقطه های تماس به دقت محاسبه می شود تا به ویژگی های مکانیکی مطلوب برسند.

با این روش، ساختاری بدست می آید که در آن یک انگشت یا ابزار سنجش قابل لمس نیست.

این شنل نامرئی مکانیکی نشانگر پژوهش بنیادین فیزیک محض است اما ممکن است بتواند راه را برای کاربردهای جالب در سال های آینده هموار کند.

از آن جمله می توان به تشک های بسیار نازک و سبک و راحت یا فرش هایی که کابل ها و خطوط لوله را در زیر خود پنهان می کنند، اشاره کرد.



تاريخ : سه شنبه 17 تير 1393برچسب:, | 17:15 | نویسنده : محمد عباسی |

ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس

به گزارش فرهنگ نیوز ، هواژل ها با کمترین چگالی در میان جامدات، تنها ۳ برابر هوا، و ظاهر نسبتا درخشان و روح مانند خود بسیار سبک و مقاوم بوده و عایقی بسیار خوب برای حرارت محسوب می شوند. 
 
از آن زمان تلاش دانشمندان برای تولید مواد سبک تر همچنان ادامه دارد. امروز هواژل گرافن که ۷ بار از هوا سبک تر است و توسط دانشمندان علم مواد در چین ساخته شده سبک ترین ماده جهان است. این ماده رکورد آیروگرافیت که ۶ بار از هوا سبک تر است را شکست. یک اینچ مکعب از آن را می توان به راحتی بر روی تیغه های چمن، پرچم گل ها و یا روی کرک های قاصدک قرار داد! 

 

 

 

ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 
ماده ای که ۷ بار از هوا سبک تر است+عکس
 

 

 


تاريخ : سه شنبه 17 تير 1393برچسب:, | 17:0 | نویسنده : محمد عباسی |

 

طنز دختر پسرا,انواع داداش برای دخترای امروزی

اصولا دخترهای این زمونه هفت - هشت نوع داداش دارند. هر کدوم از داداشاشونو هم واسه یه کاری میخوان.

 

داداش شماره یک: بچه پولدار
ماشین داره، رستوران خوب میرن باهم! اینترنت 24 ساعته مجانی هم بعنوان اشانتیون بهشون میده.

 

داداش شماره دو: یه پسر رومانتیک
خوراک درددل بشینن نصفه شبها با هم درد دل کنن و گریه کنن با هم.

 

داداش شماره سه: بچه خلاف و شر چت روم
هر پسری بخواهد تو اینترنت اذیتشون کنه، خان داداش جون حالشو میگیره.

 

دادش شماره چهار: از نوع هنری
خوراک رفتن باهم به سینما، تئاتر و موزه و محافل نقد فیلم. بلیط جشنواره فجرشون تضمینیه. موهای این مدل داداش ترجیحا بلنده. به اضافه ریشهایی مدلدار!

 

داداش شماره پنج: خوش تیپ
خوراک اینه که ببره با خودش به دوستاش پز بده بگه: نگاه کنین، چه داداش جیگری دارم! داداش من خیلی خوش تیپه!

 

داداش شماره شش: بچه معروف
هر هفته پنجشنبه ها یه پارتی دعوتت می کنه. رقصشم خوبه. همه مدله بلده برقصه!

 

داداش شماره هفت: متخصص کامپیوتر
هر وقت کامپیوترت خراب شد و گند زدی به سر تا پای سخت افزار و نرم افزار و هرچی افزار داداش جونت میاد برات درست میکنه!

 

داداش شماره هشت: بچه مثبت
بچه مودبیه، وقتی میری باهاش بیرون لپهاش سرخ میشه.مامانت عاشق این جور پسراست



تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393برچسب:, | 12:59 | نویسنده : محمد عباسی |

 عکس های طنز و خنده دار, طنز, عکس نوشته

نایت اسکین

http://smelliafghan.blogfa.com/post/45

http://s5.picofile.com/file/8126267034/%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87_%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%B9%DA%A9%D8%B3_%D8%A8%DA%86%D9%87.jpg

                      

سری جدید عکس های خنده دار و با مزه

 

tanzpic (47)

 

 



تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393برچسب:, | 11:36 | نویسنده : محمد عباسی |

  به لطف پیشرفت تکنولوژی، قابلیت ها عجیب و غریب دیگر تنها در اختیار ابر قهرمانان قرار نمی گیرد. با استفاده از اسلحه مجهز به X-Ray، اکنون نیرو های پلیس نیز می توانند مانند سوپرمن، آن سوی اجسام را مشاهده کنند.

 

این تفنگ که اولین نمونه در شاخه خود به حساب می آید، Mini Z نامیده می شود و توسط مجموعه دانش و مهندسی آمریکا تولید گشته است. این محصول از همان تکنولوژی Z Backscatter بهره می برد که پیش از این نیز در اسکنر فرودگاه ها شاهد استفاده از آن بوده ایم.

کوچک سازی این تکنولوژی و قرار دادن آن در دستگاهی ۴ کیلوگرمی با امکان حمل و نقل بالا، به مدت ۷سال زمان برده است. Mini Z می تواند اجسام پنهان شده داخل یک کشتی را نشان دهد و یا هر آنچه که داخل یک دیوار قرار دارد را به تصویر درآورد.

اشعه های Z Backscatter می توانند موجودات زنده، اجسام آهنین و حتی مواد مخدر را تشخیص دهند. با گفته سازندگان، این محصول حتی می تواند اسلحه های پلاستیکی ساخته شده با پرینتر ۳ بعدی را نیز شناسایی کند.

تبلتی که به این محصول متصل است به صورت زنده تصاویر اسکن شده را از زوایای مختلف به نمایش در می آورد. پیش بینی می شود این دستگاه به نیروهای امنیتی جهت شناسایی خطرات احتمالی کمک شایانی بکند.

اگر دوست دارید نحوه کار با Mini Z را بهتر درک کنید، می توانید به وبسایت این مجموعه سر بزنید و خودتان تجربه مجازی کار با این دستگاه را به دست آورید.



تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393برچسب:, | 10:56 | نویسنده : محمد عباسی |
 بلندگویی که با شمع کار می‌کند مجهز به بلوتوث است و با سوختن یک شمع کوچک تا ۵ساعت روشن می‌ماند.

 اين بلندگوي 269دلاري كه Pelty نام دارد با بهره‌بردن از اختلاف دمايي كه آتش شمع ميان 2الكترودش ايجاد مي‌كند انرژي الكتريكي توليد مي‌كند. برخي كاربر‌ها بر اين باورند كه خاموش كردن يك بلندگو با فوت كردن به شمع جالب است.
 

 
 


تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393برچسب:, | 10:6 | نویسنده : محمد عباسی |
ابررایانه چینی دوباره قوی ترین در جهان به رسمیت شناخته شد

به گزارش "ایتار تاس"، ابررایانه چینی Tianhe-2 هنوز هم قوی ترین در جهان است. این رایانه رتبه اول را در رتبه بندی بین المللی "تاپ 500" منتشره روز دوشنبه قرار گرفت. در این فهرستی که دو بار در سال نجدید می شود، اسم 500 سیستم کامپیوتری موثر در جهان ذکر می شود.

 

ابررایانه چینی در دانشگاه علم دفاع و فن آوری ارتش آزادی بخش خلق چینی در شهر چانگشا (استان هونان، مرکز چین) طراحی شد. کارایی Tianhe-2 به 33.86 پتافلاپس می رسد. این به آن معنی است که این رایانه 33.86 کوادریلیون عملیات کامپیوتری را در هر ثانیه انجام می دهد. این کامپیوتر سومین بار متوالی رتبه اول را در رتبه بندی " تاپ 500" قرار گرفته است. این رتبه بندی برای اولین بار در سال 1993 منتشر شده است .

در رتبه دوم رایانه Titan از آزمایشگاه ملی اوک ریج ایالت تنسی به دست آورد. کارایی آن 17.59 پتافلاپس است. ابررایانه آمریکایی Sequoia با کارایی 17.17 پتافلاپس در مقام سوم است.
خواندن کامل متن: 
http://persian.ruvr.ru/news/2014_06_25/273940228/



تاريخ : شنبه 7 تير 1393برچسب:, | 13:57 | نویسنده : محمد عباسی |

 دانش > فناوری - شرکت ایتالیایی زاگاتو با فیس‌لیفت اساسی لامبورگینی گالاردو، این خودروی زیبا و استثنایی را که شباهت‌هایی به مدل‌های قبلی زاگاتو دارد، با نام 95-5 زاگاتو معرفی کرده است.

 

 

 

 

سولماز گرئی: با سابقه 50 سال همکاری با لامبورگینی و همچنین 95 سال تجربه در طراحی بدنه خودرو، کمپانی ایتالیایی زاگاتو لامبورگینی 95-5 زاگاتو را طراحی کرده است. این مدل که در درون ساختاری مشابه لامبورگینی‌های معمول دارد به لحاظ ظاهری کاملا جدید و متمایز است. در حقیقت 95-5 از شباهت‌هایی با مدل‌های قابل توجه زاگاتو در گذشته برخوردار است.

این مدل ویژه به سفارش آلبرت اسپسیس، کلکسیونر شناخته شده خودرو ساخته شده است. 95-5 همان گالاردوی معروف است که یک فیس لیفت اساسی انجام داده و لباسی نو به تن کرده است. آلبرت اسپسیس 95-5 را برای مجموعه معروفش سفارش داده و درخواست کرده بود لامبورگینی گالاردو را به یک خودرو کاملا جدید تبدیل کنند.

در مجموعه ارزشمند او تعدادی از نخستین مدل‌های لامبورگینی و طرح‌های قابل توجهی از زاگاتو مانند آلفا رومئو SZ 1990 و آستون مارتین V12 زاگاتو وجود دارند. در این پروژه دلیل انتخاب گالاردو که موفقیت آمیز‌ترین مدل لامبورگینی شناخته می‌شود، مهندسی عالی آن اعلام شده است. از نظر بسیاری با روی کار آمدن گالاردو کمپانی لامبورگینی به جایگاهی بسیار بالاتر در صنعت خودروسازی در سطح جهانی دست یافت.

طراحی قسمت جلوی 95-5 یادآور مدل رپتور 1996 است. کاپوت تا روی جلوپنجره کشیده شده و حالت چند بخشی و لایه لایه در قسمت‌های مختلف به چشم می‌خورد. این نوع طراحی نه تنها جنبه زیباشناختی دارد بلکه باعث بهبود جریان هوا می‌شود.

برآمدگی سیاه رنگ روی سقف هم به منظور حذف ورودی‌های هوای جانبی که در مدل گالاردو موجود بود، تعبیه شده است. این ویژگی نیز به مدل رپتور اشاره دارد. طراحی بخش عقب کوتاه و بریده شده است درحالی که اجزای مختلف مانند چراغ‌ها، اسپویلر و خروجی‌های اگزوز در جای معمول قرار گرفته‌اند. در مجموع حالت کلی بدنه مانند یک حیوان آماده جهش است.

این مدل در گردهمایی Concorso d'Eleganza Villa d'Este در ایتالیا به نمایش گذاشته شد و اگرچه به نظر می‌رسد گالاردو چیز دیگری است اما آلبرت اسپسیس از نتیجه کار بسیار راضی است.



تاريخ : چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, | 14:0 | نویسنده : محمد عباسی |

 

تبلت | معرفی لپ تاپ – تبلت هیبریدی  شرکت Panasonic

شرکت Panasonic به‌تازگی یک لپ‌تاپ- تبلت هیبریدی را به بازار معرفی کرده است.

این دستگاه که با نام CF-MX3 به بازار معرفی شده، طراحی شبیه به محصولات سری یوگای این شرکت داشته و می‌تواند هم به‌عنوان لپ‌تاپ و هم به‌عنوان تبلت مورد استفاده قرار بگیرد؛ فقط کافی است صفحه نمایش را چرخانده و آن را به بدنه چسباند تا این دستگاه به یک تبلت تبدیل شود.

CF-MX3 دارای صفحه نمایش ۵/۱۲ اینچی است که تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد و از یک باتری جدا شدنی بهره می‌برد که در هر بار شارژ کامل امکان کار تا ۱۵ ساعت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه ترکیبی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱/۸ بوده و از یک DVD Drive، پردازنده Core i5-4200U با سرعت ۶/۲ گیگاهرتزی، رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از نوع SSD بهره می‌برد. البته ظرفیت رم و حافظه داخلی این محصول بسته به انتخاب خریدار می‌تواند تغییر کند.

این در حالی است که شرکت Panasonic اعلام کرده است که این محصول ترکیبی را با نسخه ویندوز هشت پرو هم به بازار عرضه خواهد کرد. این لپ‌تاپ- تبلت هیبریدی دارای دو پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، یک پورت VGA و اسلات کارت حافظه SD است.

این دستگاه ۲/۱ کیلوگرمی قرار است از ماه فوریه آینده و ابتدا در ژاپن عرضه شود و سپس به بازار کشورهای دیگر روانه شود. با این حال، اما هنوز قیمت عرضه این دستگاه اعلام و منتشر نشده است.



تاريخ : سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, | 13:38 | نویسنده : محمد عباسی |

 کاریکاتور گاو


ﯾﻪ بار با سرعت زیاد ﺗﻮ ﺟﺎﺩﻩ ﺷﻤﺎﻝ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻣﯿﺮﻓﺘﻢ،
ﯾﻪ ﺩﻓﻪ ﯾﻪ ﮔﺎﻭ ﭘﺮﯾﺪ ﻭﺳﻂ ﺟﺎﺩﻩ !
ﻣﻨﻢ ﻣﺤﮑﻢ ﺯﺩﻡ ﺭﻭ ﺗﺮﻣﺰ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺷﺎﮐﯽ ﺷﺪﻡ !
ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺑﻮﻕ ﺯﺩﻥ، ﺩﯾﺪﻡ گاوه ﻫﻤﯿﻨﺠﻮﺭﯼ ﻭﺍﯾﺴﺎﺩﻩ ﻭﺳﻂ ﺟﺎﺩﻩ و
ﻋﯿﻦ ﺑﺰ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﻨﻮ ﻧﯿﮕﺎ ﻣﯿﮑﻨﻪ ...
ﯾﻌﻨﯽ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﺟﺬﺑه اﺶ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ !
ﺍﻭﻣﺪﻡ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺷﻢ ؛ ﺩﯾﺪﻡ ﮔﺎﻭﻩ ﯾﻪ ﻧﮕﺎ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮐﺮﺩ، ﯾﻪ ﻧﮕﺎ ﺑﻪ ﺗﺎﺑﻠﻮﯼ ﻣﺤﻞ ﻋﺒﻮﺭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ!
ﺑﻌﺪ ﯾﻪ ﺳﺮﯼ ﺑﻪ ﻧﺸﻮﻧﻪ ﺍﻓﺴﻮﺱ ﺗﮑﻮﻥ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ !



تاريخ : سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, | 13:18 | نویسنده : محمد عباسی |
بی ام وی Z4 که با روکشی از طلا و فلس های استخوانی و پر ساخته شده است رونمایی شد.

این خودرو که بال اژدها بر روی درهای آن، پنجه ها بر روی چرخ ها و دم آن در انتهای ماشین قرار گرفته با استفاده از روکش طلا ساخته شده است. جنس این اژدهای تزیینی از استخوان گاو است.















 


تاريخ : سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, | 11:6 | نویسنده : محمد عباسی |

 

يك متخصص پوست و مو با بيان اينكه در اثر استفاده طولاني‌مدت از لاك ناخن، تركيبات اين ماده شيميايي مي‌تواند به بافت ناخن نفود كند، گفت: «نفوذ مواد لاک به داخل ناخن باعث تغيير رنگ ظاهري ناخن و زردي آن مي‌شود كه چند ماهي لازم است تا رنگ طبيعي ناخن بازگردد.»

دكتر سيدمسعود داودي گفت: «از ديگر عوارض استفاده مداوم لاك، حساسيت است كه در اثر پاک کردن ناخن با آستون و ساير پاک‌کننده‌هاي حاوي آستون ايجاد مي‌شود. اين امر باعث مي‌شود تا ناخن‌هاي افراد خشک و شکننده شوند و در اثر تماس، پوست اطراف ناخن نيز خشک و پوسته‌پوسته شود.»

سلامانه، اين متخصص پوست با اشاره به اينكه اين دو جزو مهم‌ترين عوارض استفاده مكرر از لاك ناخن هستند، گفت: «البته گاهي نيز شاهد انواع حساسيت و آلرژي‌هاي پوستي نيز هستيم كه اين عارضه در پوست اطراف ناخن يا قسمت‌هاي ديگر بدن که با لاک در تماس است، مشاهده مي‌شود. واکنش‌هاي حساسيتي مانند درماتيت آلرژيک به‌وفور در اطراف ناخن يا نواحي‌ که با ناخن تماس داشته مانند پلک‌ها، صورت، طرفين گردن و نواحي فوقاني سينه ديده مي‌شود.»



تاريخ : سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, | 10:54 | نویسنده : محمد عباسی |

 

اعتدال در مصرف قهوه سياه و تلخ از خرابي دندان پيشگيري مي کند.

به گزارش سايت «هلث نيوز» و به گفته محققان برزيلي، دانه قهوه داراي خاصيت ضد باکتريايي است که براي حفظ سلامت دندان مفيد است.

محققان عصاره اي از نوعي قهوه به نام «کانه فورا» که ۳۰درصد قهوه جهان را تشکيل مي دهد روي دندان هاي کودکان، آزمايش کردند. آنها دريافتند قهوه، جرم هاي باکتريايي را که علت عمده پوسيدگي دندان است غيرفعال مي کند. جرم دندان عامل اصلي خرابي و پوسيدگي دندان و بيماري لثه است.

خراسان، محققان با بررسي دندان هاي شيري کودکان و استفاده از باکتري در نمونه بزاق دهان آن ها و قرار دادن بيوفيلم هاي آماده شده درمحلولي از عصاره دانه قهوه به اين نتيجه رسيدند که قهوه باکتري ها را شکسته است (تجزيه کرده است). آنها بر اين نکته تاکيد مي کنند که افزودن شکر وخامه به قهوه، اثر مثبت آن را از بين مي برد.

 



تاريخ : سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, | 10:42 | نویسنده : محمد عباسی |

آزمایشگاه Nest Labs وابسته به گوگل با پرداخت 555 میلیون دلار برای خرید شرکت دراپ کم موافقت کرده است. این شرکت تجهیزات امنیتی و کنترل و حفاظت ویدیویی تولید و عرضه می‌کند.

به نقل از وال استریت ژورنال، هدف گوگل این است که بتواند امنیت سیستم عامل هایی را که قرار است در آینده برای کنترل لوازم خانگی نصب می شوند را بهتر تامین کند.

Nest Labs خود ترموستات‌های قابل کنترل از طریق اینترنت و سیستم‌ها کشف دود و مقابله با آتش سوزی طراحی و عرضه می‌کند و قصد دارد با همکاری دراپ کم محصولات و خدماتی را طراحی و عرضه کند که کاربران را به راحتی به منازلشان مرتبط نماید.

سیستم‌های کنترل و نظارت دراپ کم که از طریق اینترنت مدیریت می‌شوند تصاویر زنده ویدیویی را بر روی گوشی کاربر قابل دسترسی می‌کند و اگر تحرک یا مورد مشکوکی را مشاهده کنند برای کاربر پیام های هشداردهنده ای را ارسال می‌کند. همچنین از این طریق به راحتی می‌توان افرادی را که در منزل یا خارج از آن هستند در جریان تحولات قرار داد.

فارس، مثل همیشه این خرید موجب نگرانی افرادی شده که از سیاست های گوگل در زمینه حریم شخصی نگران بوده و بیم دارند که این شرکت داده های شخصی آنها را بدون کسب اجازه در اختیار افراد و گروه های ثالث قرار دهد.

 



تاريخ : سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, | 10:27 | نویسنده : محمد عباسی |

پردازش اطلاعات با قند در شیرین‌ترین رایانه جهان

شیمیدان‌های دانشگاه فریدریش شیلر ینا در آلمان موفق به ساخت شیرین‌ترین رایانه جهان شده‌اند که حاوی مولکولهای قند به منظور پردازش اطلاعات است.

به گزارش فرهنگ نیوز ، محققان در توضیح دستاورد خود گفته‌اند منطق دوتایی که باعث می‌شود یک تراشه رایانه معمولی کار کند، بر اساس تصمیم‌گیری‌های ساده بله یا خیر است، یعنی یا جریان الکتریسیته بین دو قطب رسانای برق وجود دارد یا نه.

اگرچه این پیوندهای منطقی همچنین می‌توانند با کمک مواد شیمیایی درک شوند که شیمیدانان ینا به این کار پرداخته‌اند.

آنها برای رایانه قندی خود چند جزء شامل یک رنگ فلورسنت و یک خاموش‌کننده فلورسنت را بکار گرفتند. اگر هر دو جزء مورد استفاده قرار بگیرند، رنگدانه نمی‌تواند تاثیر خود را نشان دهد و سیگنال فلورسنت دیده نمی‌شود. اما اگر مولکولهای قند در این فرآیند دخالت کنند، خاموش‌کننده فلورسنت با قند واکنش نشان داده و در نتیجه قابلیت خود برای سرکوب کردن سیگنال فلورسنت را از دست می‌دهد و رنگ خواهد درخشید.

محققان واکنشهای شیمیایی را در سیستم خود با الگوریتمهای رایانه‌ای پیوند زدند تا اطلاعات پیچیده را پردازش کنند. در این حالت اگر یک سیگنال فلورسنت ثبت شود، الگوریتم می‌تواند آنچه را که در گام بعدی وارد رآکتور شیمیایی می‌شود، تعیین کند.

رایانه قندی این کار را در حدود 40 دقیقه انجام داد اما به گفته محققان، نتایج آن درست بودند.

اگرچه این دانشمندان هدف اولیه خود را از این پژوهش، ایجاد یک رقابت شیمیایی برای تولید تراشه‌های رایانه‌ای ندانسته و بیشتر به دنبال استفاده از آن در تشخیص‌های پزشکی هستند.

نتایج این پژوهش در مجله Angewandte Chemie International Edition منتشر شده است.

 



تاريخ : دو شنبه 2 تير 1393برچسب:, | 18:17 | نویسنده : محمد عباسی |

 



تاريخ : دو شنبه 2 تير 1393برچسب:, | 18:15 | نویسنده : محمد عباسی |

 تصاویری که ما با دوربین‌های دیجیتالی امروزی تهیه می‌کنیم چندان هم واقعی نیستند و به همین خاطر بهتر است از حسگرهای منحنی برای نسل جدید دوربین‌ها استفاده کرد.

در همین راستا  سونی نسل جدیدی از حسگرهای تصویری CMOS را اختراع کرده است که به صورت منحنی ساخته شده‌اند و سطحی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند تصاویر را بیش از هر حسگر دیگری در جهان شبیه به چشم انسان تهیه کند.

این اقدام شبیه کاری است که شرکت اپل در جریان تولید iMac انجام داد و با استخدام «جِف گولدبلوم» ( Jeff Goldblum) کوشید نمایشگرهای Retina را با کیفیت چشم انسان تولید کند.
به طور کلی باید توجه داشت که سطح چشم تخت نیست و در مقابل، تمام فناوری‌های تصویری که ما امروز در اختیار داریم، به صورت تخت ساخته شده‌اند و فعالیت می‌کنند.
اما سونی می‌گوید: تصاویری که ما با دوربین‌های دیجیتالی امروزی تهیه می‌کنیم چندان هم واقعی نیستند و به همین خاطر بهتر است از حسگرهای منحنی برای نسل جدید دوربین‌ها استفاده کرد.
«کازوئیچیرو ایتوناگا» (Kazuichiro Itonaga) مدیر مرکز تحقیق و توسعه پلت‌فرم سونی این هفته در سمپوزیوم بین‌المللی VLSI Technology که در هاوایی برگزار شد، این فناوری را برای نخستین بار به صورت رسمی معرفی کرد.
او در این اقدام، یک حسگر ویژه CMOS را که به صورت منحنی ساخته شده است نمایش داد و اعلام کرد که این محصول 4/1 برابر حساس‌تر از مدل کنونی است و مرکز آن ۲ برابر حساس‌تر از مرکز حسگرهای CMOS تخت ساخته شده است.


تاريخ : دو شنبه 2 تير 1393برچسب:, | 18:8 | نویسنده : محمد عباسی |

تهران - ایرنا - پژوهشگران مرکز باتله آمریکا موفق به تولید محصولی شدند که به صورت پودر است و می توان آن را روی پوشش های سطح قرار داد. این محصول می تواند در صنعت با کاربری شناسایی محل های خوردگی موجب ترمیم نیز شود.

به گزارش ایرنا پژوهشگران مرکز باتله (Battelle) در اوهایو آمریکا موفق به تولید محصولی به نام Battelle Smart Corrosion Detector شده اند که هم می تواند نواحی خورده شده روی سطح را شناسایی و بعد ترکیباتی برای جوش خوردن و ترمیم آن نواحی رها سازی کند.

این محصول به صورت پودر است و می توان آن را با مواد مورد استفاده در پوشش دهی ترکیب و روی سطح اعمال کرد، بنابراین این محصول برای حفاظت از خطوط لوله و زیرساخت های صنعتی و خانگی مناسب است. 

این پودر هوشمند که دارای قابلیت خود ترمیم شوندگی است، به راحتی نواحی خورده شده را شناسایی کرده و پیش از آن که خوردگی به قدری افزایش یابد که قابل مشاهده با چشم غیر مسلح باشد، آن را ترمیم می کند. نکته جالب توجه این است که این پودرها فلورسانس هستند و می توان با استفاده از میکروسکوپ نوری آن ها را روی سطح مشاهده کرد.

رام لالگادی، رهبر این تیم تحقیقاتی، بیش از یک دهه است که روی کاربردهای فناوری نانو کار می کند، این گروه موفق به ساخت نانوپوشش هوشمندی شدند که حاوی نانوساختارها است و می توان آن را بین لایه رنگ و زیرلایه اولیه روی سطح اعمال کرد، این محصول قابلیت استفاده در صنایع نفت و گاز را دارد.

برای مثال یک تکنسین می تواند با یک دستگاه کوچک قابل حمل، سطوح مورد نظر را بازرسی کرده و وجود خوردگی ها را در سطح، پیش از این که به مراحل پیشرفته برسد، مشاهده کند، نانو مواد می توانند محل های کوچک خوردگی را یافته و به سرعت آنها را ترمیم کنند. این کار موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

این فناوری موجب محافظت از زیرساخت های فعلی در شرایط خوردگی شدید شده و نیز می تواند ایمنی سازه های جدید را افزایش دهد.

مرکز تحقیقات باتله در سال 1929 در ایالت اوهایو آمریکا تاسیس شد و تاکنون در حوزه تجاری سازی محصولات مختلف در حوزه سلامت، علوم زیستی و انرژی فعالیت دارد. 



تاريخ : یک شنبه 1 تير 1393برچسب:, | 22:39 | نویسنده : محمد عباسی |

 اولترابوک‌ | معرفی اولترابوک‌ Aspire S7 2013 و آشنایی با امکانات آن

ایسر با لپ‌تاپ‌های سری Aspire S وارد بازار اولترابوک‌ها شد.  Aspire S7 2013 پرچمدار اولترابوک‌های ایسر است که علاوه بر بازده بسیار خوب، طول عمر بالای باتری و نمایشگر فوق‌العاده، طراحی ظاهری دلربا و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و ضخامت و وزن پایین آن باعث می‌شود تا جابجایی آن آسان شود. در ادامه به بررسی عمیق این لپ‌تاپ خواهیم پرداخت.

چند سالی است که بازار اولترابوک‌ها پررونق شده و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به جای خرید نوت‌بوک‌های سنگین و ضخیم و حجیم، یک اولترابوک کارآمد اما سبک تهیه کنند تا هم دستگاه شیک‌تری در اختیار داشته و هم لپ‌تاپ خود را راحت‌تر جابجا کنند.

Aspire S7 ایسر پرچمدار اولترابوک‌های این کمپانی تایوانی است. نسخه سفیدرنگ این دستگاه با نام کامل Aspire S7-392-74508G25tws مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در داخل جعبه این لپ‌تاپ علاوه بر شارژر و دفترچه‌های راهنما یک کیف باکیفیت و بسیار شیک و زیبا و یک مبدل خروجی دارد که سه درگاه USB، شبکه اترنت و خروجی D-Sub برای اتصال به صفحه نمایش‌های خارجی یا ویدیو پروژکتورها را میسر می‌کند. این آداپتور از طریق یک پورت ویژه به دستگاه متصل می‌شود

طراحی و سخت‌افزار
بدنه Aspire S7 جدید از جنس آلومینیوم ساخته شده و قسمت پشت دستگاه با یک لایه شیشه مقاوم پوشانده شده که لوگوی ایسر تنها چیزی است که روی آن مشاهده می‌گردد، استفاده از پوشش شیشه‌ای ضد خش در پشت دستگاه باعث افزایش زیبایی ظاهری و بهبود حسی که به انسان منتقل می‌کند، شده است اما اثر انگشت روی بخش شیشه‌ای باقی می‌ماند. البته این موضوع در نسخه سفیدرنگ آن چندان قابل مشاهده نیست، با این وجود می‌توان حدس زد که در نسخه مشکی دستگاه این موضوع مشهود‌تر باشد.

لبه‌های دور نمایشگر با کیفیت این لپ‌تاپ ضخامت زیادی ندارند. در پایین نمایشگر لوگوی ایسر حک شده و در بالای آن نیز وب‌کم و یک سنسور برای تنظیم شدت روشنایی نور پس زومینه صفحه کلید قرار دارد. بدنه دستگاه در بخش صفحه کلید آلومینیوم یکپارچه است و کل این بخش به رنگ نقره‌ای است.

در لبه سمت راست دستگاه به ترتیب پورت مبدل اختصاصی ایسر، درگاه HDMI، یک پورت USB 3.0 و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدست قرار دارد. در لبه سمت چپ نیز سوکت منبع تغذیه، دکمه روشن/خاموش، یک پورت USB 3.0 دیگر و درگاه SD Card تعبیه شده‌اند. معمولا دکمه پاور در لپ‌تاپ در کنار دیگر کلیدهای صفحه کلید بر روی قسمت روی دستگاه قرار داده می‌شود اما ایسر ترجیح داده تا آن را به لبه چپ منتقل کند. در لبه جلوی دستگاه هیچ پورتی وجود ندارد و در لبه پشت نیز شبکه خروج حرارت قابل مشاهده است.

سیستم انتقال حرارت Aspire S7 طراحی مدرنی دارد و سیستم خنک کننده آن نیز کاملا بی‌صدا است. البته اولترابوک‌ها به پردازنده سری U اینتل مجهز هستند و از این رو با فرکانس پایین کار کرده و متقابلا دمای کمی تولید می‌کنند. پورت مبدل اختصاصی ایسر برای اتصال هاب همراه لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر روی هاب همراه این لپ‌تاپ یک پورت VGA، یک درگاه USB 2.0 و یک پورت اترنت وجود دارد تا کاربر در صورن نیاز به این اتصال‌ها بتواند بدون آن که پورت‌های USB روی لپ‌تاپ را اشغال کند، هاب را متصل نموده و از آن بهره ببرد.

مشخصات سخت‌افزاری Aspire S7 2013 ایسر
-پردازنده Core i7 4500U اینتل (Haswell) با فرکانس کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز
-حافظه رم ۸ گیگابایت
- ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع RAID0 SSD
- گرافیک یکپارچه با پردازنده اصلی Intel HD 4400
- صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچ لمسی از نوع IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
- وزن ۱٫۳ کیلوگرم و ابعاد ۳۲٫۳ در ۲۲٫۳ در ۱٫۲۷ سانتیمتر
-باتری ۴ سلولی لیتیوم پلیمر
- سیستم عامل Windows 8 64-bit

 

لبه‌های دور این لپ‌تاپ طراحی ظریفی دارند و با دقت تراش خورده‌اند. لولاهای نمایشگر دارای تکنولوژی Dual-Torque بوده و نمایشگر بیش از ۱۸۰ درجه خم می‌شود. بر روی بخش اتصال نمایشگر به بخش صفحه کلید چراغ‌های LED وضعیت باتری/شارژ و چراغ روشن/خاموش بودن دستگاه قابل مشاهده‌اند.

 

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم ایسر دکمه پاور را از به لبه چپ دستگاه متصل نموده و از آنجایی که این دکمه بسیار کوچک است، روشن و خاموش کردن آن کمی مشکل به نظر می‌رسد. بخش زیرین دستگاه از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته شده و اسپیکر‌های دالبی در عقب و کناره‌های آن جای گرفته‌اند.
در مجموع باید بگوییم که شاید بتوان ایراداتی جزئی در طراحی این اولترابوک مشاهده نمود ولی بدون شک کیفیت ساخت بسیار بالا و طراحی بسیار شیک و زیبا، در کنار ضخامت و وزن بسیار پایین آن، نقطه قوت آن محسوب می‌گردند و نظر هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

صفحه نمایش
Aspire S7 مجهز به یک نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی چندلمسی از نوع IPS با نسبت تصویر ۱۶:۹ است. بی‌شک یکی از نقاط قوت این اولترابوک، نمایشگر براق با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل آن است. رزولوشن WQHD این نمایشگر در این ابعاد منجر به تراکم پیکسل تقریبی ۲۲۱ پیکسل بر اینچ می‌گردد که برای یک لپ‌تاپ فوق‌العاده است.

در واقع به دلیل رزولوشن بالای نمایشگر بدون آزار چشم می‌توانید مدت‌ها با لپ‌تاپ کار کنید. هم تصاویر و ویدئوها و هم متون به شکلی دقیق و عالی نمایش داده می‌شوند. رزولوشن بالای دستگاه باعث می‌شود تا در حالت پیش‌فرض آیکون‌ها و منوها به شکل بسیار کوچک نمایش داده شوند که برای رفع این مشکل باید تنظیمات نمایشگر در ویندوز را تغییر دهید تا به حالت مطلوب خود برسید.

 

زاویه دید نمایشگر در حد مطلوبی بوده و به راحتی از زوایای مختلف می‌توان تصویر را با حداقل افت کیفیت مشاهده کرد. همچنین با وجود براق بودن صفحه به دلیل روشنایی قابل قبول پنل این نمایشگر می‌توان در محیط‌های پرنور نیز با آن کار کرد و از تصاویر زنده و جذاب آن لذت برد.
محافظی که روی نمایشگر قرار گرفته به شکل یکپارچه با پنل بوده و به خاطر آن که از نوع گوریلا گلس نسخه ۲ است، مقاومت بسیار بالایی در برابر خش و خط و ضربه دارد. نمایشگر اولترابوک ایسر می‌تواند همزمان ده انگشت را تشخیص دهد که باعث بالا رفتن کارایی صفحه لمسی آن می‌گردد. همچنین صفحه لمسی کیفیت مناسبی داشته و کار با آن بسیار راحت است. صفحه نمایش لمسی باعث می‌شود تا استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۸ جذاب‌تر شده و کاربر نهایت استفاده را از رابط کاربری مدرن این سیستم‌عامل ببرد.

به لطف لولاهای Dual Torque ایسر، نمایشگر دستگاه بیش از ۱۸۰ درجه باز می‌شود تا بتوان محتوا را به شخصی که روبروی شما نشسته نیز نمایش دهید. در کل صفحه نمایش S7 یکی از نقاط قوت آن است و به لطف رزولوشن بسیار بالا، دقت بسیار خوب در نمایش رنگ‌ها و همچنین زاویه دید وسیع، تجربه کاربری لذت‌بخشی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اسپیکرها
ایسر برای صدای خروجی از سیستم Dolby Home Theater بهره می‌برد. اسپیکرها در لبه‌های کناری و پشت زیر دستگاه قرار گرفته‌اند. وجود اسپیکرها در زیر لپ‌تاپ باعث شده تا وقتی لپ‌تاپ بر روی سطوح نامسطح و نرم قرار می‌گیرد از حجم و کیفیت آن کاسته شود ولی در مجموع حجم صدای خروجی نسبت به ضخامت دستگاه راضی کننده است.

 

یکی از نقاط ضعف Aspire S7 کیفیت صدای خروجی است که البته به دلیل باریکی‌ اولترابوک‌ها تقریبا در تمام آن‌ها این مشکل احساس می‌شود. این نکته زمانی بیشتر به چشم می‌آید که حجم صدا در بالاترین سطح قرار می‌گیرد و شما متوجه کمی اغتشاش در صدای خروجی می‌گردید که نامطلوب است.  در لبه سمت راست دستگاه نیز یک جک هدست ۳٫۵ میلی‌متری قرار گرفته است و می‌توان آن را به یک میکروفون یا هدفون تنها یا یک هدست متصل نمود.

صفحه کلید و تاچ‌پد
ارتقاع کلیدها در اولترابوک‌ها به دلیل باریکی دستگاه، کم است و همین عامل باعث سختی کار با آن‌ها می‌شود، اما خوشبختانه ایسر تمام سعی خود را بکار گرفته تا ارتفاع کلید‌ها را به حداکثر برساند و در این راه موفق‌تر از رقبای خود مانند Zenbook ایسوس بوده است. صفحه کلید Aspire S7 از نوع جزیره‌ای است و به این ترتیب در برابر نفود مایعات و گرد و غبار به داخل صفحه کلید مقاوم است.

 

تایپ کردن با این صفحه کلید به خوبی صفحه کلید لپ‌تاپ‌های قطور یا صفحه‌کلیدهای مجزا نیست، اما شاید یکی از بهترین‌ها در شاخه اولترا بوک‌ها باشد و پس از کمی تایپ‌کردن با آن از آن لذت خواهید برد. همچون اکثر لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر از ۱۵ اینچ، کی‌پد اختصاصی اعداد در این صفحه کلید نیز وجود ندارد. کلیدها همچون بدنه از جنس آلومینیوم و به رنگ سفید هستند و حروف با رنگ نیلی بر روی آن‌ها نمایان هستند. در ابتدا تصور می‌کردیم که جنس آلومینیومی کلیدها چندان برای تایپ طولانی‌مدت مناسب نباشد ولی تصور ما اشتباه بود. جنس آلومینیومی یکپارچه با بدنه کلیدها همچنین باعث شده تا این اولترابوک ظاهری بسیار زیبا به خود بگیرد.

صفحه‌کلید از نور پس زمینه نیز بهره می‌برد که برای کار در نور کم، مناسب است. برای این لپ‌تاپ یک حد آستانه از نور محیط تعریف شده که در صورتی که نور از این حد بیشتر باشد، نور صفحه کلید خاموش می‌شود و در صورتی که نور از حد آستانه کمتر شود، نور پس زمینه کیبورد فعال شده و بنا به میزان نور محیط به طور خودکار تنظیم می‌گردد. وقتی نور روشن می‌گردد، حروف روی کیبورد با رنگ نیلی درخشان قابل رویت هستند که ظاهری بسیار زیبا و جادویی به دستگاه می‌بخشد.

تاچ‌پد دستگاه اندازه مطلوبی دارد و دکمه‌های کلیک راست و چپ به صورت پنهان در بخش پایین تاچ‌پد قرار گرفته‌اند، به طوری که در ظاهر فقط یک تاچ‌پد بزرگ قابل مشاهده است. تاچ‌پد به خوبی دستورات لمسی را دریافت نموده و نشانگر ماوس را به حرکت در می‌آورد. این تاچ‌پد دقت بسیار خوبی دارد و استفاده از آن لذت بخش است.

 

تاچ‌پد Aspire S7 از نوع چند لمسی است و از آنجایی که ویندوز ۸ نیز از ژست‌های چندلمسی به خوبی پشتیبانی می‌کند می‌توانید از آن برای کنترل بهتر سیستم‌عامل بهره ببرید. به عنوان مثال برای اسکرول بر روی صفحه می‌توانید با دو انگشت تاچ‌پد را لمس نموده و به سمت بالا و پایین یا چپ و راست بکشید تا عمل اسکرول عمومی و افقی انجام شود. همچنین از لبه‌های تاچ‌پد می‌توانید برای فعال نمودن نوار چارم‌بار ویندوز و دیگر امکانات آن بهره ببرید.

قدرت و بازده
در اولترابوک‌ها معمولا از پردازنده‌های سری کم‌مصرف اینتل، یعنی سری U استفاده می‌شود. در ساخت این نوع پردازنده‌ها، توان مصرفی پایین فدای عملکرد قدرتمند نشده ولی نهایت تلاش اینتل صورت گرفته تا پردازنده‌های مخصوص اولترابوک‌ها، علاوه بر عملکرد مناسب، توان مصرفی در کمترین حالت ممکن باشد. ایسر از یکی از برترین تراشه‌های سری U هسول اینتل، یعنی ۴۵۰۰U در S7 استفاده نموده تا بتواند با سایر اولترابوک‌های برتر بازار همچون مک‌بوک ایر اپل، زن‌بوک‌های ایسوس و… رقابت کند.

Aspire S7 2013 به همراه ویندوز ۸ مایکروسافت ارائه شده و به لطف بکار گیری از حافظه ذخیره سازی SSD، سرعت بوت شدن سیستم‌عامل در آن فوق‌العاده سریع (حدود ۹ ثانیه) است. همه چیز بسیار روان و سریع اجرا می‌شود و در انجام آزمایش‌های مختلف هیچ مشکل یا تاخیر چشمگیری در اجرای برنامه‌ها مشاهده نکردیم.

با وجود این که اولترابوک‌ها عموما از پردازنده گرافیکی اختصاصی بی‌بهره‌اند و فقط از پردازنده گرافیکی مجتمع شده با پردازنده اصلی اینتل استفاده می‌کنند (که Aspire S7 نیز از این قاعده مستثنی نیست)، اما اینتل با بهبود عملکرد پردازنده گرافیکی مجتمع توانسته کاری کند که چندان نیازی به پردازنده اختصاصی حس نشود. پردازنده گرافیکی Intel HD 4400 می‌تواند از پس بسیاری از پردازش‌های گرافیکی نسبتا سنگین برآید و برای پردازش‌های گرافیکی معمول در عین مصرف پایین عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

 

با تمام این اوصاف اگر خوره بازی هستید و می‌خواهید روی لپ‌تاپ خود بازی‌های سنگینی چون Call of Duty یا Battlefield را بازی کنید، نه فقط Aspire S7 ایسر، بلکه هیچ اولترابوکی برای شما مناسب نیست و باید به دنبال خرید یک لپ‌تاپ با پردازنده گرافیکی اختصاصی قدرتمند باشید.
تنها مساله در عملکرد اولترابوک ایسر این بود که در اجرای برنامه‌های بسیار سنگین و چندوظیفگی بین آنها در قسمت پشت دستگاه حرارت بالایی حس می‌گردد، ولی حتی در این حالت نیز هیچ صدایی از دستگاه خارج نمی‌شود. ایسر برای بخش خنک کننده از تکنولوژی جدیدی بهره برده تا بتواند به انتقادهای مربوط به صدای فن‌ها در نسخه قدیمی Aspire S7 پاسخ دهد، اما به نظر می‌رسد که اندکی عملکرد کلی سیستم خنک‌کننده فدای کاهش صدای خروجی فن‌ها شده است!

یکی از مهم‌ترین دلایل سرعت و عملکرد مناسب این لپ‌تاپ استفاده از حافظه ذخیره‌سازی RAID0 SSD و حافظه رم ۸ گیگابایتی DDR3 است. سرعت انتقال اطلاعات ورودی/خروجی بسیار بالا است که همین موضوع می‌تواند بسیار در عملکرد کلی دستگاه موثر باشد.

طول عمر باتری
در Aspire S7 از یک باتری ۴ سلولی غیرقابل جداسازی استفاده شده که ایسر ادعا می‌کند می‌تواند تا ۸ ساعت در کاربرد روزمره دوام بیاورد. اینتل با ارائه نسل جدید پردازنده‌های خود تحت عنوان Haswell مدعی شد که این پردازنده‌ها نسبت به سری قبل، یعنی Ivy Bridgeها، ۱۰ درصد عملکرد بهتر و ۲۰ درصد توان مصرفی پایین‌تر دارند. ایسر نیز از یک پردازنده کم‌مصرف هسول استفاده نموده که به مصرف پایین دستگاه و در نتیجه عمر بیشتر باتری کمک شایانی می‌کند.

در تست Battery Eater این اولترابوک توانست ۳ ساعت و ۵۱ دقیقه دوام بیاورد. همچنین در آزمایش پخش ویدئوی Full HD در حالی که نور نمایشگر روی ۵۰ درصد تنظیم شده بود و تمام اتصالات بی‌سیم خاموش بودند، توانست بیش از ۶ ساعت فیلم پخش کند که عملکرد قابل قبولی است.

به طور کلی می‌توان گفت که در استفاده معمول این لپ‌تاپ می‌تواند نزدیک به ۸ ساعت دوام بیاورد و در این مورد ایسر ادعای باطلی نداشته است. شاید اگر عملکرد باتری این لپ‌تاپ را با مک‌بوک ایر اپل یا سونی وایو پرو مقایسه کنیم، کمی ناامید شویم، ولی اگر آن را با اولترابوک‌های هم‌قیمتش مقایسه کنیم می‌بینیم که ایسر به خصوص در مقایسه با نسل قبلی Aspire S7 عملکرد بسیار مطلوبی دارد و با وجود استفاده از یک باتری نه چندان حجیم ۶۲۸۰ میلی‌آمپرساعتی می‌توان در طول روز با خیالی آسوده آن را بدون نیاز به شارژر نزد خود حمل نمود. از طرفی باید در نظر داشت که رزولوشن صفحه نمایش S7 به مراتب بالاتر از زن‌بوک ایسوس یا مک‌بوک پرو اپل است.

حافظه ذخیره‌سازی
ایسر در Aspire S7 2013 از درایو SSD استفاده نموده که نسبت به دیسک‌های سخت هم سرعت بالاتری دارد و هم توان مصرفی کمتری دارد. البته SSD استفاده شده در این اولترابوک از نوع RAID 0 است که نسبت به SSDهای معمولی نزدیک به دوبرابر سریع‌تر است!
برای آزمایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات برروی حافظه ذخیره‌سازی از نرم افزارهای HD Tuner Pro و AS SSD Benchmark استفاده می‌کنیم. نتایج بنچمارک اختصاصی SSDها، یعنی AS SSD Benchmark بر روی این لپ تاپ فوق‌العاده بوده و حداقل سرعت انتقال اطلاعات ۷۶۶ مگابایت در ثانیه، حداکثر سرعت انتقال اطلاعات ۹۳۲.۶ مگابایت در ثانیه و میانگین سرعت انتقال اطلاعات ۹۱۵ مگابایت در ثانیه است. این اعداد و ارقام خارق‌العاده به نظر می‌رسند و نشان دهنده آن هستند که ایسر از یک SSD گران‌قیمت و فوق‌العاده سریع در S7 بهره برده است.

همان طور که مشاهده می‌کنید، در مقایسه با بسیاری از رقبا سرعت انتقال اطلاعات در حافظه اصلی Aspire S7 بسیار عالی است.

جمع بندی
اولترابوک Aspire S7 جدید ایسر هنوز وارد بازار کشورمان نشده است، ولی بی‌شک وقتی در بازار موجود گردد به یکی از برترین انتخاب‌ها بدل خواهد شد. بهره‌گیری از نمایشگر لمسی، ضخامت بسیار کم و سبکی دستگاه می‌توانند از مهم‌ترین مزایای این اولترابوک محسوب گردند. طراحی زیبا و کیفیت بالای مواد به کار رفته در طراحی بدنه دستگاه باعث شده تا S7 از نظر ظاهری کاملا منحصر بفرد و بی‌نقص باشد. صفحه کلید و تاچ‌پد کاربردی دستگاه با بدنه یکپارچه بوده و در عین زیبایی از ارگونومی مناسبی برخوردارند.

بهره‌گیری از ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD باعث شده تا هم سرعت و عملکرد دستگاه به شکل متحیرکننده‌ای بالا باشد و هم توان مصرفی آن کاهش یابد. این لپ‌تاپ تمام نیازهای روزمره شما را به بهترین شکل اجرا خواهد کرد و برای کاربردهای گرافیکی معمولی نیز پاسخگوی نیازتان خواهد بود، اما با توجه به عدم بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی اختصاصی، انتظار پردازش‌های گرافیکی سنگین را از آن نداشته باشید!
صفحه نمایش IPS این دستگاه دلربا و چشم‌نواز است و به دلیل رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا به هیچ عنوان چشمان کاربر را آزار نخواهد داد. باتری دستگاه عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند به راحتی در یک روز کاری شما را همراهی کند.

این لپ‌تاپ که به همراه یک کاور باکیفیت و زیبا ارائه می‌گردد مجهز به اسپیکرهای مناسبی است که حجم صدای خروجی آنها بد نیست ولی به دلیل قرار گرفتن اسپیکرها در زیر دستگاه، کیفیت صدای خروجی چندان چنگی به دل نمی‌زند. سیستم خنک کننده این لپ‌تاپ کاملا بی صدا کار می‌کند ولی در پردازش‌های سنگین و چندوظیفگی نمی‌تواند به خوبی از پس انتقال حرارت به بیرون دستگاه برآید.

در مجموع می‌توان Aspire S7 2013 ایسر را یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی در نظر گرفت که به زیبایی دستگاهشان اهمیت داده و قصد دارند لپ‌تاپ خود را به طور مداوم با خود به این سو و آن سو حمل کنند و در عین بهره‌گیری از قدرت و بازده مناسب، باتری دستگاهشان نیز آنها را ناامید نکند. این اولترابوک به خاطر نمایشگر با رزولوشن بالا برای مطالعه طولانی مدت متون و وبگردی نیز بسیار مناسب است. اما برای انتخاب یک فاکتور اساسی هنوز مشخص نیست و آن هم قیمت این دستگاه است.

نکات قوت
- طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی
- استفاده از ۲۵۶ گیگابایت RAID0 SSD با سرعت خیره کننده
- صفحه‌کلید و تاچ‌پد زیبا و ارگونومیک
- نمایشگر IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
- قدرت و بازده مناسب

نکات ضعف
- اسپیکرها در قسمت زیرین لپ‌تاپ قرار دارند و کیفیت صدای خروجی پایین است
- عدم کارایی مطلوب سیستم خنک‌کننده
- قرارگیری دکمه بسیار کوچک پاور در لبه لپ‌تاپ که دسترسی به آن را دشوار می‌کند

 


تاريخ : سه شنبه 1 تير 1393برچسب:, | 14:13 | نویسنده : محمد عباسی |

این خودرو دوست داشتنی ترین خودرو در بین آمریکایی‌هاست

 

این خودرو دوست داشتنی‌ترین خودرو در بین آمریکایی‌هاست

بر اساس مطالعات انجام شده، تسلا Model S دوست داشتنی ترین خودرو در بین آمریکایی‌هاست.

این مطالعه توسط مرکز مطالعات استراتژیک ویزیون و بر اساس پروژه نظر سنجی “love score” انجام گرفته است و جامعه هدف نیز خریدارن خودرو آمریکا بوده است و البته سیستم امتیاز گذاری نیز بر این اساس صورت گرفته است که مالک خودرو چقدر خودرو خود را دوست داشته است و البته آینده بهتری را برای فروش احتمالی خودرو تصور می‌کند.

تسلا مدل اس بالاترین امتیاز را در این نظرسنجی با رتبه بندی ۸۵۲ امتیاز به دست آورده است تا دوست داشتنی ترین خودرو در بین امریکایی‌ها باشد و رتبه دوم نیز با ۸۰۰ امتیاز به Hyundai Equus تعلق گرفته است تا نماینده ای از طبقه خودروهای لوکس نیز در این رتبه بندی حضور داشته باشد.

در ادامه لیست به Nissan Leaf که آلترناتیو تسلا اس در بازار آمریکا است به همراه Dodge Challenger،شاسی بلند لوکس Dodge Challenger و مینی ون Toyota Sienna برمی‌خوریم.



تاريخ : شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:41 | نویسنده : محمد عباسی |

تبلت خانواده از آخر امسال به بازار می آید

 

 



به گزارش شفقنا یک شرکت مکزیکی اقدام به ساخت این تبلت ها که نام اصلی آن The Ideum touchscreen table است کرده است.

 

 

 

 

اندازه این تبلت ها بین 32 تا 46 اینچ است و قیمت متوسط آن حدود 7000 دلار ارزیابی شده است و همزمان 60 تماس انگشت را شناسایی می کند و بنابر این برای بازی های گروهی به خوبی سازگاری دارد.



تاريخ : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, | 12:13 | نویسنده : محمد عباسی |

o-dubai-police-bugatti-veyron-facebook-970x0lux_02062014

بعد از تجهیز ناوگان پلیس دبی به خودروهایی همچون لامبورگینی اونتادور،آستون مارتین One-77 و مرسدس بنز G63 AMG حالا این نیروی ثروتمند و البته نمایشی بازهم خود را در صدر اخبار قرار داده است.

پلیس دبی بوگاتی ویرون سریع ترین خودرو در جهان را نیز به ناوگان خود اضافه  کرده است تا دیگر کسی در این شهر، فکر سر به سر گذاشتن با پلیس را حتی لحظه ای به مخیله خود راه ندهد. در حقیقت این خودرو که دارای رنگ آمیزی سبز وسفید به همراه چراغ‌های هشدار بر روی سقف خود است بوگاتی ویرون استاندار است که در زیر هود خود دارای یک موتور توربوشارژ چهارگانه ۸٫۰ لیتری ۱۶ سیلندر است که بدین ترتیب دارای قدرت پیشرانه ۱۰۰۱ اسب بخاری و ۹۲۲ پوند بر فوت نیروی گشتاور است.

bugatti-veyron-police-car--image-dubai-police_100427824_l

به هر حال این خودرو یک میلیون دلاری یکی از گران ترین خودروهای ناوگان پلیس در جهان در کنار خودرو آستون مارتین One-77 است که قیمتی بالای یک میلیون دلار داشته و در خدمت پلیس دبی است.

در حال حاضر پارکینگ پلیس دبی بسیار گران قیمت بوده و یک ناوگان نیز باید نگهبان این پارکینگ باشند که در آن خودروهایی همچون فراری ۴۵۸ ایتالیا،مک لارن MP4-12C در کنار بوگاتی ویرون قرار خواهند گرفت که روزبه روزبر این گنجینه افزوده شده و شاید به زودی شاهد مجموعه خودروهای Koenigsegg را نیز در این پارکینگ رویایی ببینیم.

به نظر می‌رسد دیگرخلافکاران دبی برای اینکه سریعتر از بوگاتی ویرون برانند احتیاج به جت فایتر و یا سفینه فضایی خواهند داشت و البته شاید افتخار کنند که تنها بوگاتی ویرون توانسته است انها را از حرکت بازدارد.



تاريخ : شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:59 | نویسنده : محمد عباسی |

وب سایت اکسپتیستن هزینه‌های زندگی در هشتصد شهر در سراسر دنیا را بررسی کرده و پانزده شهر گران را از

لحاظ شاخص هزینه‌های زندگی فهرست کرده‌ است. در زیر به معرفی 15 شهر گران دنیا می‌پردازیم:

با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
پانزدهمین شهر گران دنیا، استکهلم سوئد، شاخص قیمت 204؛ یک وعده غذای فست فودی در منطقه تجاری آن حدود 14 دلار
آب می‌خورد! متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان در منطقه استکهلم حدود 2690 دلار در ماه می‌باشد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
چهاردهمین شهر گران دنیا، لاهه هلند، شاخص قیمت 208؛ یک وعده غذایی در منطقه تجاری لاهه حدود 23 دلار هزینه دارد.
برای یک وعده غذای فست فودی باید 9 دلاربپردازید. اجاره بها در مناطق گران لاهه حدود 1928 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
سیزدهمین شهر گران دنیا، بریزبین استرالیا، شاخص قیمت 204؛ یک وعده غذای فست فودی در بریزبین حدود 8 دلار است و
اجاره بها در مناطقی از بریزبین به 2097 دلار در ماه نیز می‌رسد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
دوازدهمین شهر گران دنیا، هنگ کنگ، هنگ کنگ، شاخص قیمت 214؛ یک وعده غذای ترکیبی فست فودی در هنگ کنگ
فقط 4.35 دلار است. اگر بخواهید یک وعده شام مفصل بخورید بایستی حدودا 14 دلار هزینه کنید. ولی هزینه اجاره آپارتمان
در این شهر هنگ کنگ را به یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده‌است زیرا 5123 دلار برای یک ماه برای بیشتر مردم
غیر قابل باور است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
یازدهمین شهر گران دنیا، سیدنی استرالیا، شاخص قیمت 215؛ اگر بخواهید یک وعده غذای فست فودی در سیدنی بخورید
باید حدود 8 دلار پرداخت کنید و این درحالی‌است که اگر بخواهید فقط نان بخورید 2.18 دلار پیاده می‌شوید! هزینه اجاره در
آپارتمان‌های رده بالای سیدنی 2792 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
دهمین شهر گران دنیا، کپنهاگ دانمارک، شاخص قیمت 217؛ در مناطق تجاری کپنهاگ یک وعده غذا حدودا 24 دلار است
و به طور معمول یک غذای فست فودی 12 دلار خرج بر می‌دارد. هزینه اجاره یک آپارتمان در مناطق گران این شهر به 2577
دلار در ماه می‌رسد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
نهمین شهر گران دنیا، سان فرانسیسکو، آمریکا، شاخص قیمت 218؛ سان فرانسیسکو نیز یکی از گران‌ترین شهرهایی است
که زندگی در آن پر هزینه است. یک وعده غذا در منطقه تجاری این شهر حدود 15 دلار است و اگر غذای فست فودی انتخاب
کنید باید 7 دلار بپردازید. اجاره خانه در سان فرانسیسکو 3844 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
هشتمین شهر گران دنیا، پاریس فرانسه، شاخص قیمت 219 دلار؛ ارزان‌ترین غذای فست فودی در پاریس بیش از 10 دلار است
و اگر بخواهید یک غذای فرانسوی در منطقه‌ای تجاری تجربه کنید با صورت حساب 22 دلاری مواجه خواهید شد. اجاره خانه در
یکی از مناطق اعیان نشین پاریس حدود 3484 دلار ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
هفتمین شهر گران دنیا، سنگاپور سنگاپور، شاخص قیمت 228؛ غذاهای فست فودی در سنگاپور آن قدرها هم گران نیست و
می‌توانید با 5.80 دلار یک وعده غذای ترکیبی فست فودی نوش جان کنید. غذاهای گران‌تر در مناطق تجاری این شهر حدودا
10 دلار است؛ ولی اجاره بها در مناطق لوکس این شهر بیش از 3885 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
ششمین شهر گران دنیا، لوزان سوییس، شاخص قیمت 233؛ یک وعده غذای فست فودی در لوزان 14 دلار است و همان غذا
در مناطق تجاری این شهر به 21 دلار می‌رسد. اجاره یک واحد آپارتمان لوکس در لوزان حدود 3238 دلار آب می‌خورد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
پنجمین شهر گران دنیا، نیویورک آمریکا، شاخص قیمت 237؛ برای اینکه در نیویورک یک وعده فست فود بخورید باید 8 دلار بپردازید.
هزینه غذا در مناطق تجاری به 18 دلار هم می‌رسد. ولی چیزی که نیویورک را به یکی از گرانترین شهرهای دنیا بدل کرده هزینه
اجاره است که با 4111 دلار در ماه رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
چهارمین شهر گران دنیا، زوریخ سوییس، شاخص قیمت 256؛ صورت حساب شما برای تنها یک وعده غذای فست فودی در
زوریخ 14 دلار خواهد شد و در مناطق تجاری 31 دلار! اجاره بها در زوریخ به بیش از 3841 دلار در ماه می‌رسد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
سومین شهر گران دنیا باز هم در سوییس است و این بار شهر معروف ژنو، شاخص قیمت 259؛ پانزده دلار بپردازید تا در یک رستوران
فست فودی در زوریخ یک وعده غذا بخورید! هزینه اجاره در مناطق خوب ژنو حدود 357 دلار در ماه هزینه بر می‌دارد.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
دومین شهر گران دنیا اسلو نروژ، شاخص قیمت 267؛ در اسلو برای یک وعده غذای فست فودی بایستی 15 دلار پرداخت کرد و
متوسط غذای یک نفر در مناطق گران‌تر به 40 دلار هم می‌رسد. اجاره آپارتمان در این شهر 2925 دلار در ماه است.
با 15 شهر گران جهان آشنا شوید
و امّا گران‌ترین شهر دنیا، لندن انگلیس، شاخص قیمت 280 ؛ در بالای این فهرست 15  تایی پایتخت انگلیس قرار دارد که یک فرد
برای خوردن تنها یک وعده غذا باید 22 دلار هزینه کند. البته غذاهای فست فودی ارزان‌ترند و تقریبا یک وعده 9 دلار است. اگر
می‌خواهید یک واحد آپارتمان در مناطق خوب لندن اجاره کنید باید گفت هر ماه چیزی حدود 4338 دلار کنار بگذارید.


تاريخ : یک شنبه 2 فروردين 1393برچسب:, | 12:2 | نویسنده : محمد عباسی |

 

همه شهرها در سراسر دنیا سال جدید را با جشنهای زیبایی آغاز کردند .اما شاید بهتر باشد

 که دقیق تر و بیشتر به سال جدید توجه کنیم. در ادامه لیست شهرهایی آورده شده

که حتماّ در سال 2014 باید از آنجا دیدن کرد. 

 Taipei در تایوان



سال جدید چینی در بسیاری از شهرها جشن گرفته می شود. اما در پایتخت تایوان تا چشم کار می کند فستیوال های مختلفی برگزار می شود. تمام جزیره بخصوص شهر تایپی به شکل زیبا و مجللی تزئین شده است. سال جدید چینی که اتفاقاّ سال اسب هم نامگذاری شده با غذاهای بسیار خوشمزه، آتنش بازی ها و فستیوال فانوس های جادوئی آغاز شد.

 

 :: Chiang Mai در تایلند



این شهر که در شمال تایلند واقع شده است مدت طولانی است که بخاطر طبیعت زیبا، جاذبه های گردشگری فوق العاده، فیل ها و مارکت های غذاهای خوشمزه توجه بسیاری از توریستها و گردشگران را به خود جلب می کند. اما هفته اول فوریه، زمان بسیار خاصی در تایپی است. این زمان یعنی هفته اول فوریه تقریباّ انتهای زمستان و هوای سرد است. در این هفته فستیوال گل در تایپی برگزار می شود. همه اهالی Chiang Mai در طول برگزای فستیوال لباس های صورتی، سفید و زرد می پوشند.


 

:: New Orlean در آمریکا



طبیعت زیبا، موزیک و غذاهای خوشمزه همه از دلایلی هستند که شما را مجبور به بازدید از این شهر می کند. همه اینها را شما می توانید در مراسم Mardi Gras پیدا کنید. Mardi Gras کارناوالی است که هر ساله قبل از ماه روزه در New Orlean برگزار می شود. این کارناوال هر سال در 4 مارس برگزار میشود و تماشاچیان بسیار زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این کارناوال به این شهر می آیند.

 

 :: ریودوژانیرو در برزیل



سواحل Copacabana و Ipanema در این شهر همیشه شلوغ است. اما این شهر کم کم دارد تغییر می کند و تبدیل به منطقه جدیدی می شود. مسئولان ریودوژانیرو مشغول آماده سازی این شهر برای مسابقات المپیک هستند. اما همان طور که می دانید امسال مسلبقات جام جهانی در کشور برزیل انجام خواهد شد. 13 ژولای مسابقه فینال در استادیوم ریو برگزار خواهد شد.


 

:: Austin در آمریکا



شهرت این شهر به موسیقی ها و کلاب های این شهر است. فستیوال SXSW هر ساله در این شهر برگزار می شود. اویل ماه مارس، این شهر میزبان فستیوال فیلم، موزیک و کنسرتهای مختلف است. خلاصه این ماه، ماه شادی و خوشگذرانی در این شهر است.


 

:: Montreux در سوئیس



Montreux شهر بسیار زیبایی است که در کنار دریاچه Geneva قرار دارد. این شهر خانه بسیاری از افراد مشهور مثل Jean-Jacques Rousseau، Vladimir Nabokov و Freddy Mercury است. هر ساله، در طول ماه ژولای، فستیوال جاز Montreux، این شهر کوچک را تبدیل به بهشت روی زمین می کند.


 

:: گلاسکو در اسکاتلند



شما خیلی ریلکس و راحت می تونید در این شهر که پر از اسکاتلندی های روشن فکر است قدم بزنید و از طبیعت آن لذت ببرید. شهر گلاسکو برای طرفداران ورزشی مثل برزیل می ماند اما کمی آرامتر از برزیل. در اواخر ماه ژولای، بازی هایی با عنوان رفاه عمومی در این شهر برگزار می شود که این مسابقات بزرگترین مراسم ورزشی است که هر ساله در این شهر برگزار می شود.

 

 :: نیویورک در آمریکا



شاید سیب بزرگ (Big Apple) برای رفتن به نیویورک و دیدن آن کافی باشد. اما سپتامبر امسال نیویورک تلخ ترین دوران تاریخ خود را بخاطر افتتاح موزه یادبود 11 سپتامبر پشت سر گذاشت.

 

 :: مکزیکو سیتی در مکزیک



پایتخت مکزیک شاید جزء یکی از شهرهایی باشد که بسیار فراتر از باورها رشد کرده باشد. روز آخر ماه اکتبر، مردم مکزیکو جشنی به نام جشن مرگ میگیرند. آنها، به سلامتی روح مردگان نوشیدنی می نوشند، غذاهای خوشمزه می خورند و رژه می روند. مکزیکو سیتی یکی از شهرهایی که به مردگان اهمیت زیادی می دهد.


 

:: ریگا در لاتویا



پایتخت لاتویا نه تنها یک شهر پر از گنجینه در اروپاست بلکه این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی در سال 2014 نامگذاری شده است. ریگا مدتهای زیادی است که از فرهنگ و هنر حمایت می کند و برای آن ارزش زیادی قائل است. شهردار ریگا برای حفظ فرهنگ این کشور کارهای زیادی انجام داده است. 



تاريخ : شنبه 1 فروردين 1393برچسب:, | 9:56 | نویسنده : محمد عباسی |
Ip6 apple
تاکنون طرحهای مفهومی زیادی برای نسل بعدی آیفون ارائه شده است و همه منتظرند که ببینند طرح نهایی این گوشی دوست داشتنی چه خواهد بود.
به تازگی طرحی مفهوم جدیدی از آیفون شش ارائه شده که از طرحهای قبلی ملموس‌تر و واقع گرایانه‌تر به نظر می‌رسد.
گزارشها حاکی از اینست که آیفون شش نمایشگر بزرگتری نسبته به نسلهای قبلی خود خواهد داشت و در دو نسخه 4.7 اینچی و 5.7 اینچی عرضه خواهد شد. طراحی مدل مفهومی ارئه شده بیشتر شبیه به آیفون 5S است. 



در هر دو طرح اندازه آیکونها تفاوتی ندارند و لبه‌های نمایشگر دو گوشی یکسان است. 



اگرچه این دو طرح مفهومی بسیار جذاب هستند اما احتمالا ظاهر آیفون شش به این طرحها تفاوت خواهد داشت. تیم کوک - مدیر عامل شرکت اپل - گفته که امسال سال متفاوتی برای اپل خواهد بود و در این دو طرح مفهومی، ویژگی خاص و متفاوتی دیده نمی‌شود.
iPhone-6-concept
 
 
iPhone-6-concept4
 
 
iPhone-6-concept3
 
 
 
iPhone-6-concept11
 


تاريخ : شنبه 1 فروردين 1393برچسب:, | 8:51 | نویسنده : محمد عباسی |

نكته:رابطه جنسی سالم و بدون استرس میان دو شریك سالم و عاری از هرگونه بیماریهای مقاربتی میباشد.

 

1-  بهبود حس بویایی : پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاكتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد كنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد)

 

2- كاهش ریسك بیماریهای قلبی : داشتن بیش از 3 نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسك ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف كاهش میدهد. رابطه جنسی كلسترول بد خون را نیز كاهش میدهد.

 

3-  كاهش وزن و تناسب اندام : رابطه جنسی یك نوع فعالیت بدنی است. یك رابطه جنسی پرحرارت، 200 كالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل 15 دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل (دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی) از 70 بار در دقیقه به 150 بار در دقیقه افزایش می یابد. انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه میگردد. پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریك كننده غدد تیروئید میباشد، كه میتواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و كاهش وزن آنان گردد.

 

4-  رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود : این هورمون باعث محكمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد.

 

5-  كاهش افسردگی : زنانی كه از لحاظ جنسی فعال بوده و شریك جنسی آنان نیز از كاندوم استفاده نمی كنند، كمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد كه هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی كه در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون كاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد)

 

6-  تسكین درد : درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اكسی توسین به 5 برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح آندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسكین میدهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز میگردد كه میتواند دردهای قاعدگی را كاهش دهد.

 

7-  سرماخوردگی كمتر : افرادی كه 1-2 بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها 30 درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.

 

8-    كنترل بهتر مثانه : رابطه جنسی تمرینات كگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد.

 

9-  دندانهای سالم تر : پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، كلسیم و دیگر مواد معدنی میباشد كه از پوسیدگی دندانها جلوگیری میكند. همچنین آداب برقراری رابطه جنسی، دو شریك جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواك زدن دندانها میكند.

 

10-  سلامت پروستات : برخی اورولوژیستها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و كیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریك و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا 600 برابر تغلیظ میكنند. در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممكن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مكرر میتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریك جنسی میتواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش ریسك ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی)

 

11-  افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است : رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شكم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. البته مشروط بر اینكه از بیماریهای مقاربتی، حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای كه از رابطه جنسی امتناع می ورزند، ممكن است دچار آتروفی (تحلیل) مهبل و مقاربت دردناك گردند. تمام هورمونهایی كه زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت میباشد. (رابطه جنسی بدون كاندوم)

 

12-  اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد : آلت تناسلی مردان ممكن است دچار خراشیدگی و یا تحریك پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بی علت نیست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر میگردد. اما پس از آن دیگر خونی در آلت جریان نمی یابد. برای جذب مجدد اكسیژن عضلات آلت بایستی شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت كند، با این كار عضلات آلت را از دریافت اكسیژن كافی محروم كرده اید. در بیماری پریاپیسم (PRIAPISM) كه در آن نعوذ دائمی پدید می آید، آلت ممكن است دچار مرگ سلولی گردد. به همین خاطر پریاپیسم یك اورژانس پزشكی محسوب میگردد.

 

13-  افزایش جریان خون : رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اكسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.

 

14-  افزایش طول عمر : نرخ مرگ و میر درافرادی كه 2 بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است كه در طول ماه تنها یك مرتبه ارگاسم را تجربه میكنند.

 

15-  رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان میگردد : این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میكند.

 

16-  رابطه جنسی در كاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است : همچنین رابطه جنسی باعث بهبود كیفیت خواب میگردد.

 

17-  رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است : چنانچه كسی را دارید كه برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یكدیگر صمیمی باشید، آنوقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس كردن میباشد. در آغوش گرفتن و نوازش كردن باعث تغییر در تركیبات شیمیایی بدن شما میشود.

 

18-  رابطه جنسی سالم در افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد.



تاريخ : یک شنبه 31 اسفند 1392برچسب:, | 12:13 | نویسنده : محمد عباسی |


به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از پايگاه ساينس، خوابيدن باعث مي شود كه امكان توليد ميلين توسط سلول هاي مغز افرايش يابد. ميلين تركيب نوعي فسفوليپيد و پروتئين است

كه مانند عايق عمل مي كند و مانند غلافي در اطراف تمام سلول هاي عصبي قرار مي گيرد. 

 

 

 

 

 


ميلين براي عملكرد صحيح سلول هاي عصبي ضروري است و كمبود آن منجر به بروز بيماري هاي خطرناكي مانند ام اس مي شود. 
ميلين كاربردهاي مختلفي دارد ولي يكي از مهمترين وظايف آن، تسريع در ارسال پيام هاي عصبي است.

همان طور كه گفته شد خواب كافي باعث توليد پروتئين ميلين در سلول هاي عصبي مي شود. 
در ادامه اين تحقيقات آمده است كه ميزان توليد ميلين در موش هايي كه خواب كافي و آرام دارند، دوبرابر بيشتر از موش هايي است كه خواب كافي ندارند. 
علاوه بر اين، خواب باعث افزايش تعداد سلول هاي عصبي و احياي سلول هاي قبلي مي شود. 
تحقيقات در اين زمينه روي موش ها انجام شده است و نتايج حاكي از آن است كه خواب كافي نقش مهمي در درمان بيماري ام اس دارد. 
در ادامه اين تحقيقات آمده است كه خواب كافي باعث تقويت حافظه مي شود و از برخي اختلالات ژنتيكي جلوگيري مي كند. 
نتايج اين تحقيقات در شماره اخير نشريه Neuroscience به چاپ رسيده است.



تاريخ : یک شنبه 30 اسفند 1392برچسب:, | 12:38 | نویسنده : محمد عباسی |

به گزارش ورد آی تی ؛ همانطور که میدانید تمام ویروس های کامپیوتری عملکرد مشابه یکسانی ندارند ما در این مقاله سعی داریم به معرفی مختصری از متداول ترین ویروس های کامپیوتری بپردازیم تا شما با دید اطلاعاتی بیشتری نسبت به انتخاب یک آنتی ویروس اقدام کنید.

۱- Trojan Horse : این ویروس معمولا خود را به شکل یک برنامه کاربردی درمی آورد.همچنین ممکن است بعد از اجرای فعالیت خود خبر آغاز فعالیت خود را به نوعی اعلام کند.اما این اطلاعات در معرض دید کاربر قرار نمیگیرد.این برنامه به طور مخفیانه کارهای مخرب و البته زیرکانه خود را انجام میدهد .این ویروس به هیچ وجه خود را تکثیر نمیکند اما صدمه های مختلفی را با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در داخل آن به امنیت کامپیوتر وارد میکند.این برنامه حتما باید این طوری باشد که یا توسط شخصی ارسال شده باشد یا همراه یک برنامه دیگر کار خود را انجام دهد.نوع صدمه به سیستم توسط این تروجان می تواند هرچیزی از جمله خراب کردن داده های رو سیستم یا خود سیستم باشد و این بستگی به برنامه ریزی های داخل آن دارد .

۲- Worms  : یک Worm درحقیت برنامه مخربی است که قادر به تکثیر از خود میباشد.برای مثال انتقال خود از یک دیسک درایو به دیگری یا تکثیر خود با استفاده از ایمیل یا هر مکانیزم انتقال دیگر.کرم ها معمولا امنیت سیستم را در معرض خطر قرار میدهند .نحوه ورود یک کرم به سیستم ما میتواند تنها با کلیک کردن روی یک ایمیل آلوده باشد.

۳- Bootsector Virus  :همانطور که از نام ویروس مشخص است کار این ویروس ملحق کردن و چسباندن خود به اولین سکتور از دیسک سخت سیستم میباشد که در هنگام راه اندازی توسط کامپیوتر خوانده میشود.این نوع ویروس ها معمولا توسط فلاپی دیسک ها منتشر میشوند.

۴- Macro Virus  : این نوع ویروس ها معمولا از دیگر زبان های برنامه نویسی ماکرو اپلیکشن برای تکثیر خود استفاده میکنند.این نوع ویروس ها معمولا سبب آلوده شدن اسناد MS Word,MS Excel و دیگر سندهای از این دست خواهند شد.

۵- Memory Resident Viruses : مکان اصلی این ویروس ها واقع در حافظه رم سیستم میباشد این نوع ویروس ها معمولا از اجرای ویروس های دیگر وارد رم سیستم میشوند.و معمولا تا زمانی که برنامه اصلی(ویروس)در حال اجراست روی رم سیستم باقی میمانند.

۶- Rootkit Virus : این نوع ویروس که به نام ویروس پیدانشدنی هم معروف است تلاش میکند تا کنترل سیستم کامپیوتر شما را در دست شخصی غیر از شما قرار دهد که احتمالا این شخص همان طراح و برنامه ریز این ویروس است.این نوع ویروس ها معمولا همراه با تروجان ها نصب میشوند و خود را مبدل به فایل های سیستمی ویندوز میکنند.

۷- Polymorphic Viruses : این ویروس تنها به تکثیر خود با ایجاد چندین فایل مختلف اکتفا نمیکند بلکه با هر بار تکثیر مجدد امضای دیجیتال خود را نیز تغییر میدهد که این بار اضافی را بر نرم افزار های ضد ویروس تحمیل خواهد کرد.

۸- Logic Bombs/Time Bombs : این نوع ویروس ها طوری برنامه ریزی شده اند تا در یک زمان مشخص یا در زمان وقوع یک رویداد خاص اجرا شوند.برای مثال ویروس هایی که طی یک زمان مشخص فایل های شما را پاک خواهند کرد یا مثلا ایجاد اختلال در پایگاه داده با ایجاد یک شرط به خصوص روی رکوردهای آن.



تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 11:53 | نویسنده : محمد عباسی |

بیشتر افراد تصور می‌کنند متوسط دمای بدن 37 درجه سانتی‌گراد است اما حقیقت این است که در افراد مختلف درجه حرارت طبیعی بدن متفاوت است.

 

100-36.JPG

 

به گزارش سرویس «سلامت‌» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دمای بدن برخی افراد به طور طبیعی از دیگران پایین‌تر است و برخی دیگر بدن گرم‌تری دارند هرچند که فاکتور درجه حرارت بدن به تنهایی توجیه کننده این تفاوت نیست.

 

به طور کلی گروه‌های خاصی از افراد در مقایسه با هم درجه حرارت پایین‌تری دارند. به طور مثال، معمولا زنان از مردان خنک‌تر هستند و دمای بدن افراد مسن به طور معمول از جوانان پایین‌تر است.

 

اما برای این تفاوت‌ها، توجیهاتی وجود دارد. در واقع با بالارفتن سن، جداره رگ‌های خونی انعطاف خود را از دست می‌دهد و می‌تواند در سیستم گردش خون مشکل ایجاد کند. در صورتی که خون به خوبی در تمام اعضا و بافت‌های بدن جریان نداشته باشد، درجه حرارت دست‌ها و پاها پایین‌تر خواهد بود. همچنین دلیل دیگر این وضعیت نازک شدن لایه‌های چربی زیرپوست است. این لایه‌های چربی به طور طبیعی حرارت بدن را حفظ می‌کنند که در صورت نازک‌تر شدن آنها، گرمای بدن بیشتر هدر می‌رود. علاوه بر این می‌توان به بیماری‌ها و اختلالات جدی همچون دیابت، فشارخون و اختلال در غده تیروئید اشاره کرد که در تغییر غیرعادی دمای بدن نقش دارند.

 

گروه دیگری که درجه حرارت بدنشان پایین‌تر است، زنان هستند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که به طور معمول دمای اندام‌های مرکزی بدنِ زنان نسبت به مردان بالاتر است اما دست‌ها و پاهای آنان در مقایسه با مردها سردتر است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از ام‌ان‌ان، در توضیح پایین بودن درجه حرارت بدن زنان نسبت به مردان همچنین می‌توان گفت بدن زنان برای گرم نگه داشتن اعضای حیاتی فعالیت بیشتری دارد و گرمای بیشتری را از دست‌ها و پاهایشان می‌گیرند. علاوه بر این مردان از ماهیچه‌های بیشتر و زنان از چربی بیشتری برخوردارند. در حالی که ماهیچه گرما تولید می‌کند اما چربی آن را ذخیره می‌سازد.



تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 12:33 | نویسنده : محمد عباسی |
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد